Bloemkoolrijst met gele curry en ei

Ik ben echt gek op curries! Als India-fan is dat misschien ook niet zo gek. Had je dat al gedacht misschien? Ik maak daarom ook graag curry en probeer graag verschillende variaties uit. Wat is jouw favoriete recept? Deel hem met mij en ik ga het graag uitproberen! Misschien komt jouw recept op onze website! Hoe gaaf is dat?

Curry

Curry wordt natuurlijk niet alleen in India gegeten. Ook in Thailand zijn ze gek op curries. In Thailand zijn de curry wel vaak erg scherp van smaak. Het is net even anders dan de Indiase curry waar de basis vaak uit vele kruiden en specerijen bestaat. Je kunt het natuurlijk altijd zo pittig maken als je zelf lekker vindt. En met een kokosmelk of yoghurt kun je de pittigheid iets temperen. Dit recept vond ik op de Appie-app. Een van mijn favoriete apps als ik even niet meer weet wat ik ga maken en al in de Appie loop. Er staan vaak leuke, gezonde en snelle recepten op. Dit recept was zo klaar en lekker gezond! Het wordt namelijk niet geserveerd met rijst maar met bloemkoolrijst. Het hele gerecht bevat slechts 415 kcal, niet slecht toch? Wat heb ik nu eindelijk gemaakt? Bloemkoolrijst met gele curry en ei. Deline heeft al eerder een fijn recept gemaakt met Bloemkoolrijst. Dus wil je varieren, dan kun je dit eens proberen.

Hou je van een makkelijke curry en moet je later op de avond nog sporten? Dan is dit zeker een aanrader voor jou! Zo maak je het.

Recept: Bloemkoolrijst met gele curry en ei

Benodigdheden Bloemkoolrijst met gele curry en ei (4 personen)

  • 4 eieren
  • 3 el sesam- of zonnebloemolie
  • 800 gr Thaise wokgroente
  • 70 gr gele curry kruidenpasta
  • 400 ml kokosmelk light
  • 800 gr bloemkoolrijst (of een verse bloemkool in de keukenmachine)
  • een handje koriander

Bereiding Bloemkoolrijst met gele curry en ei 

Kook de eieren in ongeveer 8 min, dus niet te hard. Laat ze daarna schrikken, pel ze en halveer ze in de lengte. Verhit ondertussen de helft van de olie in een wok en roerbak de groente. Voeg de curry en de kokosmelk toe en verwarm het een paar minuten. Breng op smaak met wat zout en peper, als je dit wenst.

Verhit ondertussen de rest van de olie in een grote hapjespan en roerbak de bloemkoolrijst 4 min op middelhoog vuur. Breng ook eventueel op smaak met wat zout. Verdeel de rijst, groente en de eieren over de borden en serveer met wat koriander erop. Eet smakelijk!

 

Wat ik ervan vond

Het gerecht is binnen 15 minuten klaar en het is super gezond. Weinig koolhydraten en veel vitamines en eiwitten. Perfect dus voor een avondje sporten. Wij vonden het heel lekker en ik ga het ook zeker nog eens maken. Mis je toch wat vlees? Voeg dan een kipfilet toe en bak deze eerst voordat je de groente toevoegt. Voor de eiwitten is de kipfilet een prima alternatief dat je kunt toevoegen. Dit heb ik gedaan voor de bite en vond ik echt een lekkere toevoeging. Voor degene die niet zo tegen pittig eten kunnen, wees voorzichtig met de currypasta! En voeg wat meer kokosmelk toe. Geniet ervan.

 

 

 

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *