Daily Superfoods

Een tijd geleden was het een trending topic; Superfood. Is het wel of niet goed voor je lijf. Toen kon je de superfoods ook nog niet overal kopen, alleen in de bijzondere winkels  ervoor. Ik wist eerst ook niet eens wat het was tot een nichtje ons er op wees.  Tegenwoordig kun je al in je supermarkt een uitgebreid productenpakket vinden. Het is bijna al normaal om het in je voeding op te nemen. Ik ben het met de grote instanties eens, dat je niet alleen superfood kunt eten en dan gezond bent. Het is natuurlijk een kwestie van je basis gezond maken met verse producten. Daar kun je de superfoods aan toevoegen. Er zitten namelijk bordevol vitamines en mineralen in superfood. Dus jouw voedingspatroon wordt dan lekker uitgebreid en gevarieerd.  25-superfoods

Ik heb al eerder over Superfood geschreven. Wil je weten wat superfood is, lees dan ons blog van vorig jaar nog eens. Waarom zou je het gaan gebruiken en voor wie is het dan goed? Volgens Jesse van der Velde, de schrijver van het boek Superfood, is superfood voor iedereen en niet alleen voor de Rich & Famous. Superfoods zijn gewoon voedingsmiddelen, die soms wel tot 15x meer voedingswaarde hebben. Krijg je dit dan met de gewone groente en fruit niet voldoende gezonde voedingswaarde binnen? Dat is een discutabel punt. Om al je voedingsstoffen binnen te krijgen, moet je wel echt veel fruit en groente binnen nemen. Je kunt de superfoods aan je voeding toevoegen en zo krijg je ook snel en makkelijk veel vitamines en mineralen binnen. Het is dus prima om ze wat vaker te nemen en in je voeding op te nemen.

Hoe kun je nu makkelijk de superfoods opnemen in je dagelijkse leven? Je kunt in ieder geval alvast een paar superfoods aanschaffen, die je vaker kan gebruiken. Zo heb ik in mijn eigen keukenkastje altijd cacao nibs, goji bessen, moerbei bessen, chia zaad en rauwe cacao staan. Daar kun je al heerlijke gerechten van maken. De cacao of het chia zaad doe ik wel eens door de smoothies. Van chiazaad kun je ook heerlijke ontbijtjes maken. Maak bijvoorbeeld deze chiapudding eens, die is heerlijk om je dag mee te starten. De goji bessen kun je weer door je yoghurt-ontbijt doen. Hoe makkelijk om deze superfoods aan je voeding dus toe te passen.

Cacao nibsChiazaad

Welke werking hebben superfoods?

Superfoods hebben veelal hun eigen werking. Wist je dat als je een bepaald doel hebt met je voeding, dat je daar dus ook heel makkelijk superfood bij kan gebruiken? Als je bijvoorbeeld wilt afvallen, voeg dan eens acaipoeder, chiazaad, chlorella, gojibessen, kokosolie, rauwe cacao of kelpnoodles toe aan je voeding. Wanneer je meer energie wilt, gebruik dan chlorella, groene koffie, guarana, maca, inca bessen, of rauwe cacao. Heb je last van een hoge bloeddruk/ hoog cholestrol, probeer dan eens een van de volgende superoods te gebruiken: chiazaad, chlorella, hennepzaad, krill-olie, spirulina, rauwe cacao of AFA-algen. Voor ieder type zijn er verschillende mogelijkheden.

In het boek Superfoods van Jesse van der Velde kun je ook nog eens hele leuke recepten vinden. Zo kun je de superfoods goed toepassen en makkelijk laten opnemen in je dagelijkse voedingspatroon. Nogmaals, het is natuurlijk niet zo dat als je alleen maar superfoods eet en daarnaast heel ongezond dat je dan wel goed bezig bent. Uiteindelijk is het een balans van je al gehele voedingspatroon en je levensstijl dat er toe doet. Zo kun je je echt lekkerder gaan voelen, veel energie krijgen en misschien zelfs minder kwaaltjes.

Is het al tijd om jouw leven aan te passen? Of ga jij ook voor een gezonder leven? Of heb jij een favoriete superfood? Laat het ons weten! We zijn altijd opzoek naar nieuwe tips en ideeen!

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *