On the go!

Rens Kroes heeft een nieuw boek uitgebracht; On the go. Het is kleiner dan de andere boeken, zo kun je dit ook makkelijk meenemen. Er staan verschillende recepten in, zoals ontbijtjes om mee te nemen, recepten voor je lunchbox, picknick-tips of tussendoortjes. Voor meer informatie over haar boek, kun je hier kijken. Een leuk idee lijkt mij. Als ik namelijk een dag moet werken, ben ik altijd weer aan t verzinnen wat ik dan kan meenemen. Wat is makkelijk en wat blijft ook lekker. Kleffe broodjes kaas of worst doe je mij echt geen plezier mee, gets. Dus op zoek naar de ultieme lunchtips on the go. We hebben ondertussen zelf ook al aardig wat verzameld. Ik heb er een lijst van gemaakt, zodat je  een goed overzicht hebt!

 

  1.  Frisse salade met pompoen en linzen. Een heerlijke salade van veldsla, linzen en pompoen. Deze kun je prima al een dag van te voren klaarmaken en in je koelkast laten wachten tot de volgende morgen. Doe wel de dressing en pitten apart. Het recept vind je hier.
  2. Rijstwafels met lekkere smeersels. Zo kun je de rijstafels goed met notenpasta of amandelpasta combineren. Lekker voor tussendoor. Of maak zelf je eigen hummus. Hoe je dat doet, vind je hierHummus
  3. Echt een favo van ons! Het bananenbrood! Dit maak ik regelmatig en zorg dat ik dan ook wat amandelpasta achter de hand heb. Je kuntzelf je eigen combi maken met nootjes waar je van houdt. Het is goed als ontbijt to go te gebruiken of als tussendoortje.
  4. Ga je na je werkdag flink sporten? Maak dan ook je eigen proteine bars en neem ze alvast mee. Deline legt hier uit hoe je dat makkelijk en snel doet.
  5. Heb je bananen over? Maak dan eens deze havermout bananen koeken. Makkelijk om mee te nemen en zo grijp je minder snel naar andere zoetigheden die minder goed voor je zijn.
  6. Wraps zijn super om brood te vervangen. Je kunt er geweldige lunches van maken. Bepaal zelf wat je lekker vind en wat je erop doet. Deze heeft Deline vorig jaar gemaakt en was heerlijk!
  7. Neem ook zeker een lekkere smoothie mee naar je werk. Ik doe dit regelmatig. Doe je er wat havermout of cashewnoten in, heb je gelijk een prima vulling waar je weer snel de dag mee door kan. Ik heb al eerder een korte uitleg gegeven over verschillende smoothies en sapjes. Hier kun je ze nog een keer lezen. IMG_6620
  8. De choco balletjes zijn perfecte tussendoortjes die je goed in een doosje overal mee naar toe kunt nemen! Gezonde snackjes. Zo maak je ze.
  9. Ok, iets minder gezond maar wel onwijs lekker; de chocolade frambozen fudge. Voor als je echt even trek in iets lekkers hebt, en je jezelf toch wilt trakteren op iets feestelijks. Dan kun je prima deze fudge maken!
  10. De spinazie salade van Tara Stiles is ook echt een blijver die goed beviel. Door de amandelen die je roostert, heb je ook een goede vulling. De avocado en spinazie geven je een boost aan vitamines. Ook hier kun je wel het beste de noten en de dressing even apart doen. Het recept vind je hier.

IMG_1204

Zo dat is toch een flinke lijst geworden. Ik hoop dat je zo lekker geinspireerd wordt om zelf ook lekkere recepten te maken die je mee kunt nemen;  on the go. Misschien ga je deze zomer een dagje naar een pretpark. Wat neem jij dan mee aan lekkers? Stuur ons jouw recepten door! Dat vinden we nog steeds leuk.

 

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *