Snel en gezond…

Toen mijn man afgelopen zaterdag tegen mij zei dat ik misschien weer eens wat meer moest gaan bewegen, ging er een knop om. Ik moet gewoon echt weer wat aan mijn lichaam gaan doen, na de marathon heb ik helemaal niks meer gedaan (en kunnen doen) en na het trouwen was ik helemaal klaar met het gezonde eten en op de kilo’s letten. Uiteraard voelde ik wel dat mijn broek te strak zitten rond mijn heupen, dan bloesjes een beetje gaan wijken bij de borst. Tijd voor actie dus maar weer, want een slank lichaam zit mij nu eenmaal niet in de genen.

 

Eerlijk is eerlijk, hoeveel ik ook geniet van onze kleine pup, het is gewoon veel werk. En daar draai ik absoluut mijn hand niet voor om maar uitgebreid in de keuken staan voor een tussendoortje daar heb ik nu gewoon geen tijd voor en geen zin in. Ik ben dus eens op zoek gegaan naar snelle lekkere gezonde tussendoortjes. En dan bedoel ik ook echt snel snel. Hier komen er een paar!!

 

1) Zo simpel, zo lekker en toch verantwoord. Banaan pindakaas bites, Heerlijk! Wat heb je nodig en hoe maak je het? Zo:

 

  • Gesmolten pure chocolade
  • 1 banaan
  • Pindakaas
  • Kokosvlokken (optioneel)
  • Cocktailprikkers

 

Snij de banaan in een even aantal plakjes zodat je steeds setjes van twee hebt. Besmeer een van de twee plakjes met wat pindakaas of andere notenpasta en leg het tweede plakje er boven op. Giet de gesmolten chocolade over de “sandwiches”, bestrooi ze met kokosrasp en prik er een prikker in. Zet ze voor twee uur in de koelkast en klaar zijn je snacks!!

choco banaan

 

2) Hapje Komkommer met Zalm, ik ben gek op zalm en het is nog gezond ook. Vette vis is belangrijk voor ons door de vetzuren die het bevat. En er wordt aangeraden het een keer per week te eten. Komt dat even mooi uit. Hoe, wat, waar? Komt ie:

 

  • halve komkommer
  • gerookte zalm (snippers)
  • 50 gram roomkaas
  • beetje citroensap
  • gedroogde basilicum, bieslook en dille
  • sesamzaadjes

 

Was en schil de komkommer. Snijd de komkommer in dikke plakken. Meng de roomkaas met citroensap en kruiden. Snijd de zalm in snippers. Smeer de roomkaas op een plak komkommer, verdeel hier een beetje zalm op en garneer het hapje met sesamzaadjes. Enjoy!

Komkommer-zalm-hapje-03

 

3) De Smoothie, wat is er nou makkelijke en sneller dan alles in een blender te donderen en hoppa een lekkere makkelijke gezonde snack is klaar. Hier heeft Jacoline al een paar rete goeie ideeën geblogd. Haar gezonde frosty is nog steeds een nummer 1 voor mij.

shutterstock_363799226

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *