Beach body huiswerk

Goedemorgen deelnemers!!

We begrijpen dat jullie met smart wachten op de eerste aanwijzingen voor onze Beach Body Challenge! Nou dan hebben jullie niet voor niets gewacht. We geven jullie vast wat huiswerk. We willen tenslotte niet met verrassingen komen 1 april. Probeer om die reden de komende dagen de volgende punten voor jezelf duidelijk te hebben:

 

 

1) Wat verstandig is, is om te bepalen. Wat gaat mijn voedingspatroon worden. Ga ik gewoon gezond eten. Of hang ik er echt een dieet aan. Zorg in ieder geval dat je voor jouw gekozen dieet de juiste boodschappen in huis hebt. Maak van te voren een boodschappenlijst en ga niet met trek richting supermarkt. Zo voorkom je dat je dingen in huis haalt die je helemaal niet nodig hebt.(Als je echt een dieet gaat volgen, laat het ons dan weten in je introductie stukje)

 

2) Verder is het belangrijk om naast je gewicht ook je maten op te meten. Door de oefeningen worden je spieren steviger, wordt je dus strakker. Maar spieren zijn wel zwaarder dan vet. Dus staar je niet blind op je weegschaal. Meten is weten!!

maten meten

3) Maak foto’s van jezelf. Elke week een, zo zie je jouw vooruitgang en weet je waarvoor je het doet. Uiteraard vinden we het geweldig als jullie ze ook met ons delen maar het is uiteraard niet verplicht.

 

4) Installeer op jouw smartphone of tablet de app van “My fitness pal” Dat is de app die we gezamenlijk gaan gebruiken. Installeer hem nu vast en neus er even in rond. We zullen later in een blog alle mogelijkheden nog eens opnoemen. Maar zorg er in ieder geval voor dat je hem vast hebt.

 

5) Op zaterdag krijgen jullie via deze besloten groep de oefeningen door die we de maandag, woensdag en de vrijdag van de eerste week gaan afwerken. Op dinsdag en donderdag hebben we in principe een rust dag maar zullen we iets van yoga plaatsen of wat fijne ontspanningsoefeningen. Doe je op een van die dagen al een andere sport. Bekijk dan of je een dag van onze oefeningen laat vallen of dat je je week iets anders in deelt. Je bent uiteraard vrij om zelf in te delen hoe je het wilt hebben. We geven vooral richtlijnen. Probeer wel tussen elke dag sporten een dag rust in te plannen. Dat is beter voor je spieren. Renske kan ons hier vast wat meer over vertellen.

 

6) HEEL BELANGRIJK: Introduceer jezelf 🙂 We zouden het erg leuk vinden als iedereen zich even netjes voor stelt en zijn of haar maten en doelen door geef. We willen elkaar natuurlijk optimaal kunnen steunen. Daar is deze challenge en vooral ook deze groep voor.

 

7) MINSTENS ZO BELANGRIJK: Heb je vragen? stel ze!! Eventueel in PB. Domme vragen bestaan niet en we zouden het vervelend vinden als er onzekerheden zijn.

 

Wij zullen zelf de komende dagen aftrappen met onze eigen introductie stukjes. We hebben er zin in!

Groetjes
Jacoline, Renske en Deline

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *