Feelgood-momentjes

Het is wokeep-calm-and-feel-good-14ensdag, je bent alweer op de helft van de week. Een goed moment voor bezinning. We houden allemaal heel erg van mopperen en klagen, vooral over elkaar. En op facebook en twitter gaat dat nog makkelijker. Het is anoniem, snel en makkelijk. Is het daarom niet leuk om eens wat positieviteit te posten? Gewoon  omdat het kan? Blijkbaar is dat moeilijker voor sommige mensen.

Nu is ons blog natuurlijk een en al positiviteit, maar voor vandaag vond ik het leuk om 10 mooie feelgood-momentjes te beschrijven. Hopelijk word jij hier ook enorm door geinspireerd en geniet je nog meer van je dag. Probeer elke dag je feelgood-momentje te vinden, zodat je je zeker beter voelt en de dag kan starten met een positief gevoel.

 

Every day may not be good, but there is something good in every day.

 

1. Start je dag met een goed ontbijt. Dit hoeft niet uitgebreid te zijn, maar kan ook een simpel yoghurtje met eigen gemaakte granola zijn. Weet je het recept nog? Kijk hier nog eens. Vergeet de mugcakes niet, want ook hier hebben we veel over geblogd. 1 Ding is zeker, na een goed ontbijt voel  je al gelijk lekkerder.

2.Maak een lekkere ochtendwandeling. Wandel lekker stevig door en adem goed door je buik tijdens je wandeling. Het schijnt dat elke dag een half uur wandelen goed is voor alles, volgens het gezondheidsnet. Hart en longen worden sterker, je geheugen wordt beter, en je humeur wordt er beter van. Trek dus goede schoenen aan en geniet van de buitenlucht.

3. Ok, het is minder gezond, maar ik kan echt intens genieten van mijn kopje koffie in de ochtend. Wil ik  mezelf echt verwennen? Dan maak ik een lekkere latte machiato. Geniet, maar drink wel met mate. Teveel koffie is ook niet goed voor je.

4. Eindig je dag met een uurtje yoga. Even al je stress van je af laten glijden. Gebruik je al je aandacht voor de oefeningen en let op je ademhaling. Zo kun je je hoofd helemaal leegmaken en al je spieren losmaken. Ik heb je al eerder laten zien dat je ook nog eens veel spieren gebruikt tijdens yoga, dus het is ook nog eens goed voor je lijf. Na een uurtje yoga slaap je ook nog eens lekkerder omdat je hoofd lekker leeg is. Bob

5. Mensen met dieren zijn gelukkiger, volgens mens en gezondheidsnet. Bij het aanraken van een huisdier gebeurt er namelijk iets met de menselijke hormoonhuishouding. Ga dus vooral even lekker knuffelen met je dier. Of het nu een hond, kat, paard, konijn is, geef ze even aandacht. Kijk eens een half uurtje naar ze en zie hoe ze zich gedragen. Ik kan vaak naar mijn katten kijken en moet er dan soms ook zo om lachen hoe ze zich gedragen.

 

Choose  to be optimistic, it feels better – Dalai Lama

 

6. Al klinkt het wat materialistisch, een leuke aankoop kan  ook echt een goed gevoel geven. Ik heb pas een bod gedaan op een leuk vintage bureautje via marktplaats. En hoe gaaf is het dan, als dit lukt. Binnenkort gaan we deze bekijken en ophalen. Dan zal ik er  meer over vertellen, maar ik kan nu al blij worden van de gedachte. Ook is het leuk om na te denken waar die dan komt te staan en hoe het verder in te richten. Ja, ik word er blij van!

7. Genieten van een mooie foto. Een foto kan veel emotie weergeven. Je bent weer heel even terug in dat moment, bijvoorbeeld van een vakantie of een andere bijzondere gebeurtenis zoalseen bruiloft of een verjaardag. Soms is juist een simpele foto van een mooie zonsopgang al heel bijzonder. Daarom vind ik fotos op Facebook en Instagram altijd zo leuk. Voor mij echt iets wat in deze top 10 hoort en wat mij echt een feelgood-gevoel geeft.Sunset

8. Ik maak ook graag bijna elke dag een lekkere smoothie voor mezelf. En dan even een momentje voor mezelf. Neem die tijd en geniet er intens van. Heerlijk al dat verse fruit. Je kunt onnoemelijk veel verschillende versies maken, net zoals je zelf het lekkers vind. Voordeel is dat je je vitamines ook gelijk weer binnen hebt voor die dag. Dus probeer daar ook eens op te letten als je naar je ingredienten kijkt. Ik weet zeker dat je je nog beter voelt hierna.  Op zoek naar inspiratie voor een goede smoothie? Wij hebben regelmatig lekkere smoothies gemaakt en deze met jullie gedeeld, bijvoorbeeld deze.

9.  Mediteer je wel eens? Het klinkt misschien zweverig, maar het is wel echt goed voor je mind om dit regelmatig te doen. Daarna kun je weer helder denken. Ik vond een goede oefening waar iedereen prima mee kan beginnen. Probeer het eens en kijk wat het je brengt. Zoek een rustig plekje voor je in je huis en zet je  telefoon uit. Neem even de tijd hiervoor. Lees hier de stappen die je moet nemen om echt even alles los te laten. Je kunt ook op youtube  verschillende meditatiesessies vinden. Dan wordt er gesproken wat je  moet doen met een mooie rustgevende muziek erachter. Echt, je voelt je fijner hierna! Probeer het maar. Inspiration

10. Last but not least is het erg leuk als je een mooi blog hebt geschreven. En dat deel ik dan vooral graag met Deline! Dat is echt een geluksmomentje. Zelf bedacht, zelf geschreven. Daar mag je dan best even trots op zijn en samen met je besty van genieten. Dan heb ik het nog niet eens over of je  blog goed gelezen wordt. Dat zou natuurlijk nog leuker zijn, maar soms hoeft dat niet eens zo te zijn en is dat alleen maar bonus.

 

Dit waren voor mij de geluksmomentjes, de momenten dat ik even denk: ja ik voel me heerlijk, ik leef! Wat zijn jouw geluksmomentjes? Wanneer voel jij je goed? Deel ze met ons, want samendelen word je ook blijer van. Heerlijk toch al die positieviteit!

Geniet van de dag!

Facebooktwittermail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *